Positiivista energiaa



Tässä kevään aikana olen päättänyt tehdä muutoksia arjen jokaiseen päivääni. Olen laittanut näkyville lauseita, sanoja ja kuvia tavoitteistani. Pohtinut asioita, jotka tekevät minut onnelliseksi ja asioita mitä haluan tehdä päivittäin pitääkseni fiiliksen katossa. Miksi syödä maasta pudonneen ja puoliksi mädäntyneen omenan, kun voisi syödä kirpsakamman suoraan puusta?



Olin pienenä luova, tykkäsin askarrella ja touhuta paljon. Sitten se jäi. Olen kuvitellut, että se ei olisi mikään mun juttu enään, mutta väärin. Yllätyin jopa itsekin viime syksynä muuton jälkeen, kun luovuus iski. Jouluun mahtui niin korttiaskartelua, käsitöitä, sisustusta, kuin leipomusten suunnittelua. Yhtäkkiä on pääsiäinen ja taas on kausisisustukset laitettu. Touhuuminen tuntuu niin terapeuttiselta arjen keskellä, että koen sen pitävän jollain tasolla myös mun pääkoppaa kunnossa. Yleensä mun on kovin vaikea keskittyä yhteen juttuun 100% teholla muutamaa minuuttia kauempaa, mutta käsityöt vievät mukanaan ja mun keskittymishuuli on useita minuutteja esillä. 




Kaikista parasta on se, kun voi toteuttaa itseään niin monella eri tavalla. Olen täksi vuodeksi ottanut käyttöön bujon. Sen lisäksi pidän myös sairasteluun liittyvää vihkoa erikseen, jonne merkkaan milloin mitäkin. Ja koska haluan erottaa negatiiviset ja positiiviset asiat, pidän erikseen myös hyvinvointivihkoa. 






Sitten puhelimen ja koneen avulla voin kirjoitella tätä blogia ja tehdä erilaisia kuvia esimerkiksi Canvan avulla. Olen myös väsännyt Canvalla uutta CV:tä. 






Joskus tuntuu siltä, että on aika puolestaan pukea ostohousut jalkaan ja lähteä kaupoille tai ottaa puhelin käteen ja shoppailla. Tämän vuoden suosikkikauppani on ehdottomasti Søstrene Grene! 



Sitten tietysti tykkään sisustaa, askarrella esim kortteja ja tehdä käsitöitä; neuloa ja virkata. Nyt olen myös alkanut innostumaan leipomisesta, mutta koska söisin kuitenkin kaiken ite, saa leipominen pysyä taka-alalla. Sen sijaan voisi keskittyä tervellisen ruuan laittoon.


Kommentit

Suositut tekstit