Kesälomaa odotellessa

On niin vaikeeta käsittää, että koulu loppuu kahden viikon päästä. Tehtävää olisi varmasti vielä kuukaudeksi, mutta oon saanut nyt tosi hyvälle mallille koulujutut. Heräsin tänään kahdeksalta ja olin jo klo 9 koulussa! Koko lukuvuoden oon päässyt aikasintaan 10 kouluun ja silloinkin on ollut tosi huono olo, mutta tänään ei ole edes päikkäreitä tarvinnut. Olin 10-14.00 koulussa tekemässä kuvis-töitä. Mulla oli kaksi työtä tehtävänä ja toisen sain valmiiksi. Jos ensi torstaina tuntuu niin vielä sitä viimeistelen ja toisen työn täytyy vain vesiväreillä maalata, joten kesäksi ei niitä enään jää.

Mutta mitä pitää vielä tehdä? Englannista ainekirjoitus, opiskella ruotsista kpl 10 ja 12, terveystiedon koe, Matematiikan muutama taitotesti, äidinkielen ainekirjoitus ja pieni koe. Ei enää paljoa tehtävää siis! Huomenna teen terveystiedon kokeen. Oon tässä monta iltaa peräkkäin tehnyt kovasti koulutöitä ja jotenkin nyt on ollut pirteempi olo, niin on virtaakin ollut enemmän. 

On se niin eri asia herätä, kun aurinkopaistaa, eikä ole pimeää. Sitä voi itsellekin sanoa, että nyt on jo aamupäivä, ettei enään voi nukkua, vaikka kello olisikin 9. Huomenna kokeilen jo mennä kouluun 8.30, että saisin tehtyä sen kokeen. Kokeen jälkeen on psyk.polille aika klo 11 ja siitä lähden suoraan pohjanmaalle apukuskina viemään huonekaluja siskon uuteen kotiin. Musta ei muuta kun seuraa vaan saa, koska tiistaina tämä tapaturma-altis tyttö taas päätti teloa itseänsä. Meillä oli treeneissä amerikkalaista jalkapalloa. Meitä valmensi lajia harrastavat naiset. Olen ollut keväästä asti kiinnostunut jefusta ja ajattelin, että sitten kun oon paremmassa kunnossa esimerkiksi ensikesänä, voisin siitä aloittaa kesäharrastuksen. Mutta mitäs mulle taas kävikään? Otin pallon kiinni ennenkuin ehdin sormia suoristamaan joten se kolahti suoraan nimettömään. Laitettiin illalla pahvista tehty lasta ja side siihen ja se oli myös keskiviikon. Tänään koulussa pidin sitä mutta kotona en ole pitänyt, ettei sormet ihan kangistu, mutta niin kipeä on ja ei voi kunnolla liikuttaa, On tullut käytyä lääkäreissä niin paljon, ettei yhtään huvittaisi mennä, mutta jos tää vielä maanantaina on kipeä niin pakko käydä näyttämässä. Toivoisin, että tiistaina pääsis jo pelaamaan, mutta laitan lastan ja siteen jos ei oo vielä kunnossa, eihän sormi estä jalkojen käyttöä.

Tais olla yksiasia mistä en ole kovinpaljoa kirjottanut. Ehkä ollenkaan? Oon alkanut valmentamaan alle 10-vuotiaita. Oon tosi innoissani siitä. Mun seura aloitti seurayhteistyön HIFK:n kanssa ja Kirkkonummen salamaoiden kanssa, jotka oli jo valmiiksi seurayhteistyössä tehtiin yhdistelmäjoukkoeet D- ja E-ikäluokkiin. F-tytöistä pyritään saamaan kaksi joukkoetta kasaan mutta treenit silti tapahtuu yhdessä. Jää tapahtumia tulee olemaan 3 kertaa viikossa. Mun omia treenejä tulee olemaan 4 kertaa viikossa jäällä ja kerran oheisharjoitus, mikä on todella hyvä asia mun mielestä. Mun laskelmien mukaan siis yhteensä mulla on viikossa 8 lätkään liittyvää tapahtumaa. Toivon, että kunto sallisi kaikki. Ehkä heti ei kannata aloittaa niin paljosta, ettei taas kropan kunto romahda mutta jo lokakuussa voisi kaikissa käydä, jos mitenkään pystyy.

-Silja


Kommentit

Suositut tekstit